Департамент екології та природних ресурсів Черкаської обласної державної адміністрації

Четвер, 22 серпня 2019
      Шановні відвідувачі!

Раді вітати Вас на сторінках нашого сайту і висловлюємо щиру вдячність за інтерес до діяльності Управління. Впевнені, що наш сайт допоможе Вам отримати корисну інформацію.
Ми працюємо для Вас! 

ЄВРОІНТЕГРАЦІЯ

Екологічний календар



Планування та реалізація природоохоронних заходів в області

 

Поліпшення гідрологічного та санітарного стану водних об’єктів, зменшення негативного впливу твердих побутових відходів, збереження біологічного та ландшафтного різноманіття – ці та інші питання визначені як пріоритетні завдання для вирішення питань в районах, містах та громадах області, які передбачені "Стратегією регіонального розвитку Черкаської області на період до 2020 року", планом її реалізації, планом перспективного розвитку Черкаської області та обласною програмою охорони навколишнього природного середовища на 2016 – 2020 роки.

Покращення стану навколишнього природного середовища можливо досягти шляхом виваженого планування природоохоронних заходів та ефективного освоєння коштів бюджетів усіх рівнів (сільських, селищних, міських, об’єднаних територіальних громад, обласного, державного).

Природоохоронні кошти місцевих і державного бюджетів можуть використовуватися тільки для фінансового забезпечення здійснення природоохоронних заходів, перелік яких визначений Постановою Кабінету Міністрів України від 17.09.1996 № 1147 „Про затвердження переліку видів діяльності, що належать до природоохоронних заходів“.

З метою активізації роботи щодо планування видатків у 2019 році облдержадміністрацією направлялися листи-роз'яснення головам районних державних адміністрацій, міст обласного значення, об’єднаних територіальних громад з рекомендаціями проведення аналізу екологічних проблем на підпорядкованій території та включення заходів, спрямованих на вирішення основних екологічних питань.

Питання своєчасного та ефективного планування і освоєння видатків місцевих бюджетів у частині фінансування природоохоронних заходів наголошувалося на апаратній нараді облдержадміністрації та під час проведення Ради регіонального розвитку Черкаської області.

У 2019 році на реалізацію природоохоронних заходів за рахунок коштів Державного бюджету заплановано залучити 106,7 млн грн, зокрема субвенції державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення природоохоронних заходів на об'єктах комунальної власності на суму 45,4 млн грн у м. Умань Монастирищенському, Уманському, Христинівському районах; державного фонду регіонального розвитку – 1,2 млн.грн.

Рішенням Черкаської обласної ради від 21.06.2019 № 30-15/VII "Про внесення змін до рішення обласної ради від 18.12.2018 № 28-20/VII "Про обласний бюджет на 2019 рік" затверджено бюджетні видатки на реалізацію 32 заходів на загальну суму 30013,405 тис. грн за рахунок коштів обласного бюджету.

Фінансування планується спрямувати, зокрема, на охорону та раціональне використання водних ресурсів; раціональне використання й зберігання відходів виробництва і побутових відходів; на заходи щодо екологічно безпечного збирання, зберігання відходів пестицидів у Драбівському, Звенигородському, Монастирищенському, Тальнівському районах; охорону й раціональне використання природних рослинних ресурсів (озеленення); збереження природно-заповідного фонду та ін.

На виконання природоохоронних заходів у 2019 році місцевими бюджетами (міські, сільські, селищні, об'єднаних територіальних громад) заплановані видатки у сумі 35178,4 тис. грн.

Проаналізувавши результати планування та використання коштів міських, сільських та селищних бюджетів, бюджетів об'єднаних територіальних громад слід зазначити, що найбільший обсяг коштів, як і раніше, спрямовується на заходи із забезпечення екологічного-безпечного збирання та захоронення твердих побутових відходів (утримання сміттєзвалища, вивезення сміття від населення) та заходи з охорони і раціонального використання природних рослинних ресурсів (озеленення).

На даний час триває реформа місцевого самоврядування і територіальної організації влади, в основі якої – децентралізація влади і суттєве розширення повноважень територіальних громад, підвищення фінансової самостійності місцевих бюджетів.

Разом з тим, органи місцевого самоврядування з урахуванням основних екологічних проблем можуть перерозподіляти між собою окремі повноваження та власні бюджетні кошти та об’єднувати на договірних засадах кошти місцевих бюджетів для виконання спільних проектів.

Наприклад, спільні кошти можна використати на відновлення і підтримки сприятливого гідрологічного режиму та санітарного стану річок, поліпшення технічного стану та благоустрою  водойм, впровадження системи управління відходами на інноваційних засадах, розроблення проектно-кошторисної документації на захід, який  в подальшому може фінансуватися за рахунок коштів обласного та державного бюджетів.

Таким чином, покращення стану навколишнього природного середовища можливо досягти шляхом виваженого планування природоохоронних заходів та ефективного освоєння коштів бюджетів усіх рівнів.

 

 

Переглядів: 46
 
You are here: